Louis Vuitton: A világ legtöbbet másolt terméke

Louis Vuitton 1821-ben született, és már 16 évesen egy cégnél tanulta az utazóbőröndök készítését...

Louis Vuitton 1821-ben született, és már 16 évesen, 1854-ben elszegődött a Maréchal céghez tanoncnak, ahol utazóbőröndök készítésével foglalkoztak, ahogy ő maga is később, 1854-ben megalapított cégénél.

A vonaton való utazáshoz kifejezetten alkalmas, strapaíbró vászonborítású luxustáskái nagy sikert arattak, 1885-re már Londonban is nyitott egy üzletet. A ma is ismert logó, mely az alapító monogramja 1896-ban született meg, Georges Vuittonnak, Louis fiának köszönhetően, ez által az egyik első törvényesen levédett márka lett. Georges 1914-ben megnyitotta a világ addigi legnagyobb utazáshoz szükséges kellékeket árusító áruházát a Champs-Élysées-n. Mire 1959-ben a puha oldalfalú, vízálló utazótáskák gyártásába kezdtek, világszerte több mint 50 üzlettel rendelkezett a családi cég.

Fotó: facebook.com/LouisVuitton

Fotó: facebook.com/LouisVuitton

 

2004-ben a cég a másfél évszázada egy kis műhellyel indult cég dolgozóinak száma körülbelül 60.000 volt, a forgalma 16, 84 milliárd dollár, a fő vásárlói köre Japánban van. A táskákon kívül mára cipőket, ékszereket és Marc Jacobs vezetésével 1996 óta ready to wear kollekciókat gyártanak., a Moet-Hennesy-Louis Vuitton cégcsoport húzómárkájaként. A terjeszkedés ellenére továbbra is az „Utazás Művészetén” keresztül határozzák meg magukat, ennek jegyében évről évre útikalauz-sorozatokat adnak ki.

Természetesen ez a cég is lelkes szponzora egy általa választott sportágnak, ők a vitorlázásnak, az America Cup támogatásán túl saját rangos verseny, a Louis Vuitton kupa szervezői.

Az Andrássy úton 2006-ban nyílt meg az első magyarországi üzlet, mely épp olyan fényűző, mint a termékek egyenként. Ennek a márkának a nevéhez fűződik hazánkban is a legnagyobb őrület, talán csak aki az elmúlt három évben született az nem emlékszik rá, ahogy mindenki az amúgy is a rengeteg monogramnak köszönhetően az ízlésesség határait feszegető táskák és cipők rondábbnál rondább replikáival rohangászott az utcán.

Nem egy igazán izgalmas csavarokkal teli történetű cégről van szó, habár a diadalmenete lenyűgöző, az üres helyet kitöltendő egy cikkben azon hüledeznek, hogy a cég milyen fantasztikus elvárásokat támaszt az eladókkal szemben, merthogy számukra fontos a magas szintű kiszolgálás, erről inkább nem is írok, hiszen ha egy több millió forintos táskáért megyek be egy üzletbe, azt hiszem ez igazán elvárható. Drága táskánál maradva egyébként a Patchwork elnevezésű darabért kérik a legtöbbet, úgy 8,7 millió forintot ér és nagyjából úgy néz ki, mint egy átlag second hand boltban található „inkább hozzá sem érek” darab, viszont a nagyobb utazótáskáik valóban eleganciát és biztos minőséget sugallnak.

Érdekességképpen elmondható, hogy az apáról fiúra szálló cégben minden férfi használja második névként a mai napig a Louis nevet.

A mellett, hogy Uma Turmantól Jennifer Lopezig rengeteg híresség volt már a márka arca, sok érdekes emberrel dolgoznak, a Monogram Graffitit Stephen Sprouse graffiti művész alkotta meg.

Ami talán a legérdekesebb, de nyilván urban legend, hogy a cég az el nem adott darabokat elégeti, hogy ne kelljen akciósan árusítaniuk.

Fotó: facebook.com/LouisVuitton

Fotó: facebook.com/LouisVuitton

Kapcsolódó cikkek:
A dinamikus duó: Dolce and Gabbana A divatház sikere jó példa arra, hogy néha párban is lehet nagyot alkotni...
DIVAT: Mit lehet, mit nem és mi TILOS? Valóban olyan korban élünk, ahol már csak egy pár szezonra vagyunk attól, hogy a férfi póló V kivágása a földgolyó közepénél érjen véget?
TETKÓ: Keresztszemes öltések a bőrbe Általában nagymama hímzett terítői jutnak eszünkbe a keresztszemes öltésről, de egy tetováló megváltoztatta ezt. FOTÓK!
Jean Paul Gaultier: Az extremitás szerelmese Divatiskolába soha nem járt, de folyamatosan rajzolt és skicceit, amiket tervezőknek küldött el egészen fiatalon. 18 éves korában felfigyelt rá Pierre Cardin...
Coco Chanel: A divat változik, a stílus örök! Máig a legismertebb név a divattörténetben, mindenki tudni akar róla, mindenki követni akarja, nem véletlenül...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Divat-Design

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére