Louis Vuitton 1821-ben született, és már 16 évesen, 1854-ben elszegődött a Maréchal céghez tanoncnak, ahol utazóbőröndök készítésével foglalkoztak, ahogy ő maga is később, 1854-ben megalapított cégénél.
A vonaton való utazáshoz kifejezetten alkalmas, strapaíbró vászonborítású luxustáskái nagy sikert arattak, 1885-re már Londonban is nyitott egy üzletet. A ma is ismert logó, mely az alapító monogramja 1896-ban született meg, Georges Vuittonnak, Louis fiának köszönhetően, ez által az egyik első törvényesen levédett márka lett. Georges 1914-ben megnyitotta a világ addigi legnagyobb utazáshoz szükséges kellékeket árusító áruházát a Champs-Élysées-n. Mire 1959-ben a puha oldalfalú, vízálló utazótáskák gyártásába kezdtek, világszerte több mint 50 üzlettel rendelkezett a családi cég.
2004-ben a cég a másfél évszázada egy kis műhellyel indult cég dolgozóinak száma körülbelül 60.000 volt, a forgalma 16, 84 milliárd dollár, a fő vásárlói köre Japánban van. A táskákon kívül mára cipőket, ékszereket és Marc Jacobs vezetésével 1996 óta ready to wear kollekciókat gyártanak., a Moet-Hennesy-Louis Vuitton cégcsoport húzómárkájaként. A terjeszkedés ellenére továbbra is az „Utazás Művészetén” keresztül határozzák meg magukat, ennek jegyében évről évre útikalauz-sorozatokat adnak ki.
Természetesen ez a cég is lelkes szponzora egy általa választott sportágnak, ők a vitorlázásnak, az America Cup támogatásán túl saját rangos verseny, a Louis Vuitton kupa szervezői.
Az Andrássy úton 2006-ban nyílt meg az első magyarországi üzlet, mely épp olyan fényűző, mint a termékek egyenként. Ennek a márkának a nevéhez fűződik hazánkban is a legnagyobb őrület, talán csak aki az elmúlt három évben született az nem emlékszik rá, ahogy mindenki az amúgy is a rengeteg monogramnak köszönhetően az ízlésesség határait feszegető táskák és cipők rondábbnál rondább replikáival rohangászott az utcán.
Nem egy igazán izgalmas csavarokkal teli történetű cégről van szó, habár a diadalmenete lenyűgöző, az üres helyet kitöltendő egy cikkben azon hüledeznek, hogy a cég milyen fantasztikus elvárásokat támaszt az eladókkal szemben, merthogy számukra fontos a magas szintű kiszolgálás, erről inkább nem is írok, hiszen ha egy több millió forintos táskáért megyek be egy üzletbe, azt hiszem ez igazán elvárható. Drága táskánál maradva egyébként a Patchwork elnevezésű darabért kérik a legtöbbet, úgy 8,7 millió forintot ér és nagyjából úgy néz ki, mint egy átlag second hand boltban található „inkább hozzá sem érek” darab, viszont a nagyobb utazótáskáik valóban eleganciát és biztos minőséget sugallnak.
Érdekességképpen elmondható, hogy az apáról fiúra szálló cégben minden férfi használja második névként a mai napig a Louis nevet.
A mellett, hogy Uma Turmantól Jennifer Lopezig rengeteg híresség volt már a márka arca, sok érdekes emberrel dolgoznak, a Monogram Graffitit Stephen Sprouse graffiti művész alkotta meg.
Ami talán a legérdekesebb, de nyilván urban legend, hogy a cég az el nem adott darabokat elégeti, hogy ne kelljen akciósan árusítaniuk.
Hozzászólások