Míg hazánk lakossága egyre fogy, és már tízmilliónál is kevesebben vagyunk, addig a Facebook felhasználók száma folyamatosan nő. Jelenleg 2 267 620-an képviseljük Magyarországot a közösségi portálon. Ha ezeket az embereket egy helyre gyűjtenénk, akkor az jelentősen dobna Budapest lakósainak számán, mert 1,32-szer annyian vannak mint a főváros lakossága. A növekedés ütemét egyébként jól mutatja, hogy április elején ez a szám még csak 1 360 000 felhasználó volt. Ez akárhogy is nézem rövid idő alatt bekövetkezett megduplázódást jelent. Ezzel az eredménnyel 42. helyezést értünk el a Facebakers.com listáján, magunk mögé utasítva például Finnországot, Japánt vagy Ausztriát is.
Adatok szerint novemberben naponta átlagosan 7000 magyar csatlakozott az oldalhoz. Ha ezt összehasonlítjuk azzal, hogy naponta átlag 264 gyermek születik, akkor rájöhetünk, hogy hamarosan az ország egész lakossága szerepelni fog a netes „nyilvántartásban”. Kevésbé komoly megközelítés az RG Stúdió által készített grafika, ám a fantáziát mindenképp megmozgatja, hogy ha az új regisztráltak együtt szeretnének utazni, akkor 112 buszt tömnének meg. Valószínűleg erre nem fog sor kerülni…
Noha kevesebb nő internetezik, mint férfi, a Facebookon mégis a nők vannak többségben. A felhasználóknak körülbelül 53,4 százaléka visel szoknyát. Azon azt hiszem, senki sem lepődik meg, hogy több a fiatal a Facebookon mint az idősebb. Ennek ellenére a 40 év felettiek látványosan kezdik felfedezni maguknak a közösségi oldal nyújtotta előnyöket (és hátrányokat).
A Facebook jövője egyelőre egyértelmű: tovább erősödik és tovább terjed. Szemben az iWiW-vel, ami egyre veszíti el felhasználóit. Október elején történt meg történelmi fordulat, amikor is a Facebookot ugyanannyi internetező használta, mint az iWiW-et.
Egyébként nem csak privát személyek számára hasznos a Facebook, hanem vállalkozásoknak is. Ma már minden cégnek, minden zenekarnak, és minden politikusnak van rajongói oldala. A lájkolások alapján a Túró Rudi, a Showder Klub és a Mekizni jó! csoportok a legnépszerűbb márkák hazánkban.Kár lenne azt tovább ecsetelni, hogy mekkora a Facebook, és mekkora lesz, hiszen határ a csillagos ég.
Forrás: Lévai Richárd/RG Stúdió
Hozzászólások