Yuccie – ezt a kifejezést sokat fogjátok még hallani. Valószínű, hogy egy új társadalmi csoportot takar. Ők azok a városi fiatalok, akik kreatív tevékenységet folytatnak és megbántódnak, ha hipsztereknek szólítják őket.
A mozgalom még a juppie-kal (young urban professional) kezdődött az ezredforduló előtt. Az értelmiségi fiatalok csoportjára a média gyorsan nagy figyelmet fordított, így a köztudatba is hamar bekerültek. Ismertetőjegyeik egyike, hogy szellemi munkát végeztek, melynek köszönhetően magas életszínvonalon éltek, de a családalapítást nem siették el. Helyette kulturális programokra és technikai újdonságokra költötték pénzüket.
Az Egyesült Államokból induló mintát a hipszter fogalma váltotta fel, mely szintén értelmiségi fiatalokat takar, akik a mainstream-től eltérő irányzatokban érezték igazán otthonosan magukat. Legyen szó zenéről, filmekről vagy öltözködésről. Az utóbbi időben ennek a teóriának is leáldozott, tehát vége a vastagkeretes szemüvegek térhódításának, a szűk farmerok uralmának és a kivillanó tetoválások korszakának.
David Infante, a Mashable Magazin újságírója új társadalmi szubkultúrát jelentett be, a yuccie-t (young urban creatives), ami a juppiek és a hipszterek ötvözetéből áll. Fiatalok, sikeresek, átlagon felüli fizetéssel és kifinomult ízléssel. Legfontosabb ismertetőjegyük a tudatosság. Álmaik megvalósítása az elsődleges céljuk, kreatív tevékenységet folytatnak és nevetségesnek érzik, ha hipszter jelzővel illetik őket. Elsősorban saját üzletben/cégben gondolkodnak, ahol elméleteiknek nem szabnak határt. Ötleteikkel és elképzeléseikkel gyorsan lépkednek egyre előkelőbb helyre a munkahelyi ranglétrán. Kreativitásuk miatt sok pénzt keresnek, melyet szeretettel költenek el kulturális fesztiválokon, művészkávézókban és minőségi éttermekben. Az utazás sem harmadrangú szempont számukra.
A közösségi média felületeit aktívan használják, bár a Facebook helyett inkább az Instagramon nézegetnek bejegyzéseket. Gyakran előfordul, hogy fotók és szavak helyett hashtegeket alkalmaznak. A legújabb technikai eszközök megvásárlására sokat költenek, mert munkaeszközüket képezik az innovatív technológia vívmányai, melyek segítségével ötleteiket rögtön tudják kivitelezni is. Azonnali megoldást találnak minden váratlan helyzetre, a sok online ismerősüknek köszönhetően.
Honnan ismeritek fel őket? Stílusosan és márkás ruhákban öltöznek. Napi outfit-jükben hibát nem találtok. Valószínű, hogy a legmodernebb telefon, laptop van náluk (amit még talán sosem láttatok). Férfiaknál a szakáll és a bajusz már nem divat a yucciknál. Tetoválásaikról sem tudjátok szemrevételezni őket, hiszen nem feltűnő helyekre varratják. Előfordulási helyeik: gasztrobárok, ahol laptopjaik mögül elképzelhető, hogy egy világmegváltó projekten dolgoznak. Filmklubokban, ahol művész filmeket vetítenek, mert számukra a mozi túl átlagos…
Hozzászólások