Az egyik legjobb hungarikum

Sziget fesztivál, augusztus 11-16
Már hivatalosan is két napja vége a 18. Sziget fesztiválnak, itt az ideje, hogy összefoglaljuk mit is láttunk idén. Ez alkalommal is vegyes érzelmekkel zártuk a fesztivált, de az már most biztos, hogy ha ti is jöttök, jövőre találkozunk. Emlékek alább, fotók a galériákban.

A szerdai nap volt az idei Sziget hivatalos első napja, elsőként pedig a Világzenei Színpadot vettük célba. A programot a Csík zenekar koncertjével kezdtük, ekkor még kényelmesen el lehetett férni a kivételesen főleg magyarokból álló közönség soraiban, nem úgy, mint az este fő attrakciója, a Buena Vista Social Club koncertje alatt. A kettő között azért még belenéztünk a The Hives koncertjébe is, bár ennek legfőbb oka az énekes Howlin Pelle Almqvist két szép szeme volt, valamint a bajor ovisok ünneplőjét idéző fellépő ruha.
A Buena Vista Social Club és a Madness koncertek utáni üres óra, mely azt hivatott eldönteni, hogy merre mulassuk át az éjszaka további részét, pont ideálisnak bizonyult arra, hogy ellátogassunk a Cöxpon Ambient Sátorkertbe, hogy belepillantsunk Vj Praxinoscope vizuális előadásába, amit nem is bántunk meg. A látványnak és az éppen játszó Santa Diver zenéjének köszönhetően nagyon kellemes hangulatba ringattuk magunkat, ami ebben a nyugis, párnás-lámpafüzéres légkörben amúgy sem nehéz. Ebből a révedezésből egy stratégiai ponton elhelyezett éles váltás rántott ki, amikor is a zenészek kellőképpen a húrok közé csaptak, a tetőről lógó hatalmas, rózsaszínű gömb pedig hirtelen zöldre változott, amit a továbbindulásra való felszólításnak értelmeztünk, így bele is vágtunk az éjszakába.

-1. napi Sziget fotókért kattints!

Szomorúan vettük észre, hogy a Pöttyös után a HVG is elhagyta a fedélzetet, szép emlékű partijainak helyén a kiépülőben levő Vodafone-világbirodalom és az újonc Pringles tanyázott. Azért van olyan is, ami sosem változik, például a Világzenei színpadnál található Dalmát, minden külföldi fesztiválozók bázisa, ahol magyarokat csak elvétve találni, és bár évek óta minden este nagyjából ugyanazok a zenék mennek, a hosszú asztalokon és padokon táncoló tömegnek és a Sziget legőrültebb figuráinak köszönhetően mégis megunhatatlan ez a helyszín. Sajnálatos módon idén már a Mokka Cuka szokásos reggeli-délelőtti partijai sem színesítik a programot, így reggel öt-hat tájban minden helyszínen véget ért az első nap.

1. napi Sziget fotókért kattints!

Csütörtökön leginkább a zenére fókuszáltunk, és próbáltuk a legjobb bulikat elcsípni. Kiemelkedően jó koncertet volt a Világzenei Nagyszínpadon a Mali-USA-Ausztrália fúzióval operáló Dirtmusic és Tamikrest együttesek eszményi találkozása. A Tamikaest két teljesen bekötött arcú gitárost, egy szólógitárost, egy bűvöletesen jó ütőst és egy női vokalistát foglal magában: együtt tökéletes sivatagi show fílinget hoztak. Ebbe a feszes és leszabályozott zenébe kapcsolódott be a Dirtmusic, és bekebelezte a sivatagot, mint Cook kapitányt a bennszülöttek.

2. napi Sziget fotókért kattints!

A Faithless tagjai állítólag imádják Budapestet és abszolút kedvencük a Sziget közönsége. Kis csalódással kellett tudomásul venni, hogy – mivel folyamatosan koncerteznek a vadiúj, Dance című, 2010-es album miatt – éppen csak kutyafuttában néztek le a nagyszínpadra. Néhány dolgot jogosan lehetett hiányolni az ezt megelőző koncertekhez képest. Nem volt női vokalista – egyáltalán. Holott ennek hiányában hiába is várta volna az ember azokat a számokat, miket szeret, például az új albumról a Northen Start, ami egyébként egy Dido szerzemény. Nem voltak fúvósok sem. Nem voltak sztárvendégek. Azért a God is a DJ, a We Come One és az Insomnia nem maradhatott le, mert abból biztosan parasztlázadás lett volna.

3. napi Sziget fotókért kattints!

A péntek délután az Octopus felfedezésével idult. A Jazz színpadot, ami korábban a Cöxpon mellett volt egy sátorban, idén kitelepítették a domboldalban levő szabadtéri színpadra, úgyhogy az összművészeti helyszín installációit nézegetve is hallatszott az egyik kellemes kis délutáni koncert. Idén az Octopus is a környezetvédelemre koncentrál, ugyanis az összes kiállított berendezés azt mutatja be, hogy hogyan lehet a fényenergiát vagy a mozgásból származó energiát hasznosítani, például mókuskeréken futással kerti zuhanyt üzemeltetni.
Az estét az Arénában kezdtük, ahol a Gotan Project játszott, és bár a bejáratnál tömörülő több ezer ember láttán megijedtünk, sikerült bejutnunk. A sejtelmes piros-kék és néhol villogó diszkó fényekkel, a vetítéssel és az óriásventillátorok zúgásával együtt nagyon hangulatos koncertet sikerült adniuk.
Ezután nagy nehezen kiverekedtük magunkat a sátorból, és a Világzenei színpad felé vettük az irányt, ahol lassan kezdődött az esti fő koncert, az Oi va voi. A zenekar már sokadszorra jár nálunk, el is mondták a végén vagy ötször, hogy nagyon szeretnek itt lenni, és jönnek jövőre is. Ezt a koncertet is élveztük, bár sokkal csendesebbre és lassabbra sikerült, mint a tavalyi. Talán majd jövőre.

Minden évben van egy nap a Szigeten, amikor a Nagyszínpad programja a rockrajongóknak kedvez. Idén a szombat volt ez a nap, a rockerek pedig jöttek is lelkesen, többek között a Nagyszínpad egyetlen hazai versenyzője, a Tankcsapda, és az esti főattrakció, az Iron Maiden kedvéért.
Mi inkább a Világzenei Színpadot választottuk, ahol a Rupa and the April Fishes nevű zenekar lépett fel. Az indiai származású, Amerikában és Franciaországban felnőtt lány és a világ minden tájáról származó zenészei végig sokszínű és érdekes zenét játszottak. A koncert után ottmaradtunk közvetlenül a színpad előtt, hogy bebiztosítsuk a helyünket a mexikói Los de Abajo-ra. Így aztán a Sziget során először a legelső sorból tombolhattunk végig egy koncertet, melynek tetőpontján a zenészek egytől egyig levonultak a színpadról és a tömeg kellős közepén folytatták a zenélést.
Ezután elhatároztuk, hogy a fesztivál során először ellátogatunk az A38-wan2 sátorba, ahova eddig vagy nem fértünk be, vagy nem sikerült időben odakeverednünk. Most is csak a ráadást láttuk Nina Hagen koncertjéből, de legalább megvolt az üvegajtós, spéci sátor, amit már jóval a Sziget előtt beharangoztak, hiszen nemcsak óriási nagy, de különleges szerkezetének köszönhetően nincs benne egy darab tartóoszlop sem.

4. napi Sziget fotókért kattints!

Vasárnap is próbáltunk minél több helyszínt bejárni, de a nagyszínpados koncerteket nem lehetett kihagyni. Sajnos csalódás volt a Kasabian, amiről inkább jobb nem eldönteni, hogy a hangosítás, vagy a zenekari hozzáállás volt a legfőbb oka. A legjobb számaikat hozták el, hatalmas tömeg várta őket, de a közönség középső részen ugyanolyan unott volt a hangulat, mint a keverő tövében. Persze akadtak igazi fesztiválhangulatú pillanatok is még délután, amikor a Danko Jones uralta a nagyszínpadot, de élményszámba ment a haverok arca is, miután csináltak egy közös képet a Monster Magnet néhány tagjával.
No de szenteljünk néhány szót a nagyszerű Muse zenekarnak is. Jó volt, jó volt, annyira mégsem ütött szíven, talán tényleg a Yeasayer-t kellett volna választani. Majd jövőre.
Addig is szemezgessetek fotógalériánkból!

5. napi Sziget fotókért kattints!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Képző

gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!