Dj portré: Maxim Kuznyecov

Az orosz-magyar dj-t kérdezgettük zeneírásról, dj-zésről, buliélményekről. Hallgasd meg legújabb remixét! INTERJÚ!

-Hogyan kerültél kapcsolatba a zenével?

-Gyerekkoromban anyu Modern Talking kazettái és apu Krafterk bakelitjei adták meg az első lökéseket az elektronikus zene felé. Kamaszkorban a számítógépes játékok miatt az experimentális és korai szintetizátoros zenék felé vonzódtam, mint aAphexTwin, Tangerine Dream és Vangelis majd fokozatosan az akciófilmek break-rock-metál-techválogatás albumjai (Penge, Sakál, XXX, Mátrix) hoztak lázba.

 

-Mikor kezdtél először zenét írni? Mi volt rád hatással akkoriban?

-Első próbálkozásaim 13-14 éves koromban kezdődtek majd pér évre rá 1996-ban írtam meg az első tracket. Az akkor nagyon népszerű „demoscene” világ és PCs játékvilág teljesen beszippantott így adott volt a stílusprofil is. Főleg chiptune hangzás és az új, akkoriban alakuló stílusok tetszettek nagyon – drum&bass, breakbeat, rave, goa, trance, downtempo…

Fotó: facebook.com/maximkuznyecov.fanclub

Fotó: facebook.com/maximkuznyecov.fanclub

 

 

-Előbb zenéket írtál vagy dj-ztél?

-1996 óta vagyok ugye hivatalos „zeneszerző” de csak 2001-től kezdtem kacsingatni komolyabban a lemezlovasi tevékenység felé. Mindkettőnek megvan a szépsége, de a legjobb, ha a kettő kiegészíti egymást! A dj-zésre gyorsabb és könnyebb rákészülni és legtöbbször pillanatnyi élményeken is alapul, míg a zeneszerzés hosszabb, keményebb meló, de maradandó művészeti értékkel bíró alkotások jöhetnek létre.

 

-Milyen programot/programokat/gépeket használsz zeneíráshoz? 

Stúdiózásra egy komolyabb otthoni PC-m van – Focusrite2i4 hangkártyával, KRK Rokit 6-os hangfalakkal, Roland PC 180as midi billentyűzettel és soksok tárhellyel. Programok tekintetében Ableton párti vagyok, melynek főleg a saját belő pluginjait és effektjeit használom, de pl. mastereléshez ismerősök stúdióiban Ozone / T-Racks segít mindig az kívánt hangzás eléréséhez. Mostanában gondolkodom frissítésen, mondjuk egy Push beszerzésén, de nekem ez az alap setupis nagyon bevált! Sokan elfelejtik, hogy a kreativitás bennünk van és nem az összevásárolt plusz masinák fogják megadni azene lelket…

 

-Milyen eredményeket értél el amire büszke vagy?

-Mivel rengeteg stílusban alkottam és zenéltem már, így a zeném is roppant szétterül, országos-, sőt világszinten. Pl a legutóbbi mashupomat (Bahlzack – Dreaming) minap a Rádió 1-en is pörgette Newik kolléga, és kaptam egy videót melyen az eredeti szerző is ebben a verzióban játssza a dalát, 2 hete pedig Pozsonyban arattunk vele nagy sikert – főleg, hogy szaxofonos barátom élőben rájátszott:

 

Az Ibizán is népszerű lounge-chill válogatásaimat rengeteg üzlet és étterem használja háttérzenének. Trackjeimmeg végül is követhetetlenek, ma pl Amerikából írtak, mennyire bejön egy régi mashup, múlt héten pedig egy aktuális még ki nem adott dalt kértek el Indiából.

DJ-s eredmények tekintetben pedig roppant büszke vagyok a Soundhead 2009-es Év Felfedezettje címre, a tavalyi Ballantines Music Awardson elért Top20-as Underground Dj kategóriás beválogatásomra, a 3 éves Dokk-Coronita-Prestige rezidenciáimra és természetesen a 4 szezonon átívelő, hivatalos Ibizai dj rezidensi referenciáimra is!

 

-Legújabb dalod?

-Legújabb alkotásom egy réges-régi kedvenc, a 90-es évek nagy sztárjának – ATB – LetYouGo-nak a modernizált és aktualizált átdolgozása:

 

Leginkább a saját nudisco-s és deep house szettjeim miatt készítettem, de megosztottam a rajongókkal és hatalmas sikernek örvend, mivel mindenkiből előhozta a régi emlékeket amellett, hogy tökéletesen illeszkedik az aktuális dj szettek hangzásvilágába. Ja és emellett rengeteg új követőt is szereztem általa a Soundcloud profilomon!

 

-Remixeket is készítesz. Mi a folyamata egy remix elkészülésének? 

-Mostanában egyre több remix kerül ki a kezeim közül, de előtte úgy 2-3 évig abszolút nem vállaltam ilyen munkákat. Egy remixszel ugyanannyit kell foglalkozni, mint egy új saját dallal és az estek 90%-ban a remixert nem jegyzik meg, vagy legalábbis nehezebb átütő sikert elérni úgy, mint egy saját dallal. Természetesen vannak kivételek, mint pl nemzetközileg Filatov&Karas, vagy itthon Purebeat, akik főleg az átdolgozásaik által lettek először ismertebbek, de ezek elenyésző arányok. RichieHawtin vagy David Guetta is inkább a saját produktumaik által lettek világsztárok…

Visszatérve rám – a nemhivatalos remixekben látok most kiugrási lehetőséget. Azért egy nagy artisttól megkapni a hivatalos jogokat vagy felkérést, amíg nincs nemzetközileg komolyneved (de még utána is) roppant körülményes… Úgyhogy ajánlom a Soundcloud profilom, az utóbbi 5-6 évben számtalan remixet és mashupot készítettem így, melyek az eredeti alkotóknál is nagy sikernek örvendtek!

 

-Hogyan kezdesz neki egy dal remixelésének? Mi az amit használsz általában az eredetiből, mi az amit mindenképp “kidobsz”?

-Korábban említettem, hogy pár évig nem is vállaltam remixelést. Minden zene megírásában akár saját track akár remix, kb ugyanannyi munka van, rika az „easy-job” vagyis a gyors és könnyű meló. És amikor nagyon pörög az életed többi területe, nagyon át kell gondolni milyen lehetőségre mond igent az ember. Mennyire fogja megérni a befektetett energia? Mennyi promót és figyelmet fog kapni egy kevésbé ismert dalból készített átdolgozás? Hozzá tudsz-e annyit tenni, hogy évek után is büszkén vállald és elmondhasd – igen ezt én alkottam? Sajnos néhány saját tapasztalat mutatta, hogy a kiskiadós és kevésbé ismert zenék remixei teljesen eltűnnek a süllyesztőben…

Persze ha ismerem az eredeti alkotót igyekszem elkérni tőle az acapellát és/vagy a jellegzetes motívumokat, azokból lehet leginkább építkezni. Sokszor teljesen szétbontom alkotóelemeire a dalt, valamikor viszont pont benne hagyom a legfőbb jellegzetességeit, csak épp a saját hangzásommal és őrült ötleteimmel csavarom meg.

 

-Milyen zenei képzettséged van? Tanultál zenélni? 

-A zenei szakmát magamtól kezdtem el tanulni, mi a 90-es években sajna nem úsztunk olyan bőség zavarában – online tutorialok vagy szerteágazó képzések terén, mint a mostani generációk. Egy idő után persze éreztem, hogy többet lehet fejlődni, megfelelő tanárokkal így a DJzéshez elvégeztem 2 különböző tanfolyamot még 2005-ben, majd OSZK vizsgát is szereztem. Produceri ismereteimet pedig tavaly bővítettem és erősítettem az ország egyik legjobb zenei sulijában az imPro-ban.
Időben kicsit visszaugorva gyerekkoromban az családunk női tagjai kivétel nélkül fantasztikusan zongoráztak így abból rám is ragadt némi gyakorlat, nagybátyáim révén pedig egy kis gitárpengetés…

 

-Szerinted fontos egy dj-nek zenét is írni? 

-Mindenképpen! Kb kötelezővé tenném a mélyebb zenei ismereteket minden lemezlovasnak, hiszen minél többet tudsz – annál profibb lehetsz egy adott területen. És minél profibb vagy a zenei világban, annál több élményt tudsz adni fellépéseid és munkáid során a közönségednek, a rajongóidnak!

 

-Hogy kerültél a lemezjátszó mögé?

-Legelső alkalom a saját otthoni szilveszteri házibulim volt még 2000-ben, majd a rákövetkező évben a tatabányai Vadorzó klubban kaptam lehetőséget, a szerdai főiskolás bulik elején, a helyi rezidens – Dj Tibbytől. A fő ok az volt, hogy nem tudtam főiskolás éveimre magammal vinni a komolyabb stúdiógépemet, így pótolni kellett valamivel a zeneírás hiányát…

 

-Melyik volt az első olyan track, amit már alig vártál, hogy lejátszhass? 

-A legelső ilyen track a Panoptic – Surface volt, melyet SashaGlastonbury fesztiválos szettjében hallottam még 2001-ben és hónapokig vadásztam mi lehetett az…Végül véletlenül rábukkantam a Dj Service üzletében és azonnal meg is vettem, akkoriban még bakeliten.

Fotó: facebook.com/maximkuznyecov.fanclub

Fotó: facebook.com/maximkuznyecov.fanclub

 

-Kedvencek?

-Nehéz egy kedvencet kijelölni, mivel a zenei világ, amelyben mozgok iszonyat gyorsan változik! Azt szoktam mondani – mindig az újítókat, az előremutató, de nem túl elborult hangzású djket és producereket szeretem. Persze ez már ízlés és tűrésmező kérdése kinek mi a borult… Pár kedvencet azért megemlítek: Antonio Giacca, Claude Von Stroke, Gorgon City, Hot Since 82, Gardens Of God.
Kiadói szinten Claude Von Stroke labelje a Dirtybird bolond hangzása abszolút kedvenc!
Klubszinten az ibizai Ushuaia és a mostmár bezárt Space páratlan, hazai viszonylatban imádom a Corvin darkos világát, az Akvárium csupasz klubjellegét, a Tesla kicsiny, de kényelmes hangulatát és a Badgirlz csillivilli kialakítását!

 

-Rezidens vagy valahol? 

-Ibizai kitérőm után hazatérve (2014 óta) inkább az alkalmi fellépő jellegre mentem rá. Rezidensként sokszor nem elég számomra „csak” kiszolgálni folyamatosan a bevált hangulattal és koncepciókkal a klubok/bárok törzsközönségeit, valahogy ki vagyok éhezve az új inspirációkra – kellenek a folyamatos friss benyomások és élmények. Ennek ellenére 2016 nyár folyamán alkalmi rezidens voltam pl a Corvin klubban, amit imádtam is, mivel ott a mainstream és underground közti crossovert lehetett folyamatosan játszani és sok kiváló bulit prezentáltunk!

2017 remekül indult ilyen téren, bekerültem a 4Bro Downtown rezidensi csapatába és a Tesla clubba is több dátumra kaptam felkérést!

 

-Legjobb buli, fellépőként és bulizóként?

-4 szezont éltem és zenéltem kint Ibizán és a kevés szabadidőben rengeteget mozogtam az összes klub eseményein. Így a Carl Cox és Richie Hawtin féle Spacepartykat, Axwellék Ushuaiás fellépéseit, Marco Carola Amnesiás végtelen veretéseit és Solomun Destinos szabadtéri őrületeit emelném ki. Hazai viszonylatban a régi Dokkos bulik és a mostani Akvárium és Kasino Club szervezések kiválóak, de a fesztiválok is. Hiába kritizálják sokan őket, nagyon profik, magas szintűek és kb. egyedül ott látom az embereket igazán felszabadulni itthon!
Fellépőként az idei Balaton Sound és a tavalyi moszkvai fellépésem volt varázslatos számomra, ahol az új nevemmel Umek, Wehbba, DaveSeaman és George Privatti társaságában zenéltem!

 

-Emlékezetes fellépés(ek)?

-A 2016-os Balaton Soundos szettem volt életem egyik legjobban felépített, összerakott és eltalált produktuma a deep house és nudisco jegyében. Korábbra visszatekintve a tavalyi moszkvai fellépésem volt szintén ennyire ütős, előtte nagyon ritkán volt lehetőségem olyan erőteljes techno hangzást egyszerre 4 decken pörgetni. Ibizára visszatekintve pedig imádtam a tengerparti rezidenciámon a finom, kellemes zenékkel elvarázsolni a csillogó napsütés és természetellenesen kék tenger mellett a világ összes tájáról összegyűlt fantasztikus hallgatóságot!

 

-Milyen zenéket hallgatsz otthon?

-Időhiány miatt főleg azokat, amiket utána zeneválogatásaimban, mixeimben, vagy élő fellépéseim során is használok, de a paletta így is roppant széles.Effektive a trendi popzenétől, a dallamos house-on és a tech hangzáson át egészen a torz elektronikáig mindent. Imádom pl a dallamosabb trap hangzást, a jazzydowntempót, a súlyos hangokkal teletömködött basshouse-t, az agyonfilerezett, trendi french-house darabokat vagy a szeletelős drum&bass-t is!

 

-Mi a véleményed az általad képviselt irányzat hazai és nemzetközi helyzetéről?

-A nudisco és deephouse már most abszolút popularizálódik, hiszen amikor egy undergroundból jövő irányzat eléri a mainstream média figyelmét és David Guetta és Calvin Harris is elkezdi „használni” az már véleményem szerint a „kipörgés” egyenes jele.
Techno és tech house téren, pedig – míg pár éve ezek a stílusok kicsit magukba fordultak és kissé bele is fulladtak, most iszonyatosan elkezdtek fejlődni.Sok új, izgalmas alkotó arc jelent meg a piacon, a technoba egyre több dallam bukkan fel, míg a tech house producerek egyre bátrabban keresztezik alkotásaikat más stílusokkal!

Fotó: facebook.com/maximkuznyecov.fanclub

Fotó: facebook.com/maximkuznyecov.fanclub

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Party-Koncert-Feszt

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére