Május 26-án megnyílt Magyarország legnagyobb H&M üzlete, ami világviszonylatban is jelentős méretűnek számít a svéd üzletlánc boltjait tekintve. A nyitási akció alatt az első három sorban álló vásárlót 100.000-50.000-25.000 forint értékű vásárlási utalvánnyal ajándékozták meg, a nyeremény megszerzése érdekében pedig a legelszántabbak már egy nappal a tervezett nyitási idő előtt tábort vertek a Váci úti üzlet előtt.
Ahogyan a H&M üzletek többségében, itt is a női vásárlók járnak a legjobban, számukra áll rendelkezésre a legnagyobb választék. Jóval nagyobb annál, mint bárhol máshol az országban. Női ruhák, cipők, ékszerek, napszemüvegek, és szépségápolási cikkek nem csak a földszinti részen, hanem a mozgólépcsővel és lifttel felszerelt üzlet első szintjén is szép számban megtalálhatóak, a kínálat valóban óriási. Az első emeleti területen a női ruhák a H&M Home lakásfelszereléshez tartozó kiegészítői mellett a férfi részleggel osztoznak, az áruház második emeletén pedig a gyermek- és kismamadivat kapott helyet. Egy átlagos H&M üzlethez képest mini plázának tűnik: modern, tele tükrökkel, több szinten elhelyezett pénztárakkal, néhány helyen különleges, rózsaablak-szerű, festett üveges díszítéssel.
A svéd üzletlánc 2015-ös adatok szerint Magyarországon kívül 60 országban, több mint 3700 üzlettel van jelen, ami a világ második legnagyobb divatcikkekre szakosodott üzlethálózatává teszi. Az első boltot 1947-ben nyitották meg a svédországi Västerås egyik központi utcájában Hennes néven,(angolul „hers”) azaz csakis nők számára ajánlott minőségi ruhadarabokat, a férfi divat 1968-ban Mauritz Widforss csatlakozásával került az üzlet kínálatába. Innen a H&M (Hennes & Mauritz) név, ahogyan napjainkban ismerjük.
Amerikába egyébként 2000-ben tört be a svéd cég, az Egyesült Államokban már legalább 400 üzletük működik, nálunk jelenleg 40. Nemrég nyílt meg a H&M 4000. boltja az indiai Noida városában, szintén jelentős alapterülettel, a legnagyobb üzlet viszont New York-ban található, és körülbelül egy évvel ezelőtt kezdte meg működését 63.000 square-feet területen (hozzávetőleg 5853 négyzetméter).
S hogy miben áll az üzlet sikere? Az utóbbi években a H&M márka ruháira a „divatos, minőségi ruhák, elérhető áron” szlogen illik a leginkább, egy-egy divatmogullal szövetkezve számos kollekciót dobtak piacra, emlékezzünk csak a tavalyi Balmain kampányra, amiért mondhatni szó szerint ölre mentek egyes vásárlók. A népszerűséghez továbbá az a szimpatikus nézet is hozzájárul, miszerint a H&M „fenntartható divat” címszó alatt a fenntarthatóság jegyében alkotja meg kollekcióit, ez pedig nem csak reklámszöveg, hiszen 2015-től vállalta, hogy évente 1 millió euróval támogatja az újrahasznosítási technológiák fejlesztését!
Hozzászólások