A dinamikus duó: Dolce and Gabbana

A divatház sikere jó példa arra, hogy néha párban is lehet nagyot alkotni...

A divatház sikere jó példa arra, hogy néha párban is lehet nagyot alkotni, hogy létrejöhet egy sikeres cég két egyenrangúan résztvevő fél munkájából.

Domenico Dolce és Stefano Gabbana 1980-ban találkoztak, Milánóban, ahol Dolce Giorgio Correggiari asszisztenseként dolgozott és segített munkát kapni ugyanennél a divatcégnél Gabbananak is, aki a cég sportruházatával kezdett foglalkozni és párjától(?) kezdte megtanulni a rajzolás és varrás alapjait. Gabbana 18 hónapos kötelező katonai szolgálata után, 1983-ban kiléptek a cégtől és létrehoztak egy saját tanácsadó irodát designerek számára, amit a közös lakásukban üzemeltettek. Végül a könyvelőjük javaslata nyomán alapították meg a Dolce&Gabbana divatcéget, 1985-ben dobták piacra első női kollekciójukat, majd egy évre rá megnyitották első saját üzletüket.

 

Fotó: facebook.com/DolceGabbana

Fotó: facebook.com/DolceGabbana

 

 

1989-re már fehérneműket és fürdőruhákat is terveztek, többek között Japánba és az Egyesült Államokba exportáltak ruhákat, ahol már 1990-ben meg is nyílt első külföldi showroomjuk. 1992-ben, már számos díjat elnyerve megjelentették első férfi kollekciójukat és persze első parfümjüket is. 2005-ben már 600 millió dollárt kerestek. A D&G, fiatalosabb, lazább és olcsóbb irányzat volt a cégen belül, de a válság miatti kereslet visszaesés, és olcsósága révén a luxusmárka elértéktelenítése miatt 2011-ben a megszüntetése mellett döntöttek.

A színes, mindig szexi és kihívó, de ugyanakkor nem túl extrém darabjaik mindenki számára vonzóak, nem beszélve az örökké látványos, egy ideje a mediterrán életérzést megfogó vonalon haladó reklámjaikról, melyeket öröm nézni, akár a fotókról, akár az épp nálunk is sugárzott parfümreklámról van szó. Idén márciusban a milánói kifutókon az anyáké volt a főszerep, ugyanis várandós modellek és anyukák mutatták be kollekciójukat, természetesen a szintén Dolce&Gabbana Junior ruhákba öltöztetett gyerekekkel kézenfogva vagy a karjukon. A ruhákat gyermekkori emlékeikből merítve alkották meg, édesanyáiknak tisztelegve. A velük készült interjúkban Gabbana kiemeli, mennyire fontos lény egy anya a családja, a gyermekei életében, hogy megérdemli, hogy kiemelt tisztelettel tekintsenek rá.

A cikk készülte hamar videó nézegetésbe csapott át, nektek is javaslom, hogy tegyetek így, a korábbi szoborszerűen beállított modelleket valódi emberekre cserélték, a bájos képekből épp az a mediterrán hangulat sugárzik, amit az egész világ irigyel, aminek reményében a Dolce & Gabbana csodás, szexi és kifinomult termékeit választják. Aki nem nagy tévénéző annak pedig külön ajánljuk megnézésre a legújabb parfümreklám rendezői változatát, aki viszont az, az tudja miről is beszélek.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Divat-Design

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére