Röviden Methát kérdeztük, hogy kik várhatók még a sorozaton illetve, hogy sikerült a 2006-os Monos szezon?
-Nos. Az utolsó december 21-i este telt ház volt, és ez pozitiv jövőképet festett 2007-re. Bár a január most kicsit döcögősen indult optimistán várom a februárt, mert "massive" vendégek lesznek :)
Most csütörtökön Ludmilla és feb. 24-én Jhz jön hozzánk egy elég komoly szettel, illetve a minimál és tech-house rajongói is örülhetnek, mert február 15-én a szarvasi Piot fog lemezeket pakolni.
-Hogy került képbe Ludmilla? Ha jól tudom előtte még nem játszottatok együtt.
-Valóban nem. Mc Lomex barátom (Vision Soundz crew) még nyáron tanácsolta, hogy kellene csinálni valahol egy közös bulit, csak akkor még nem volt helyszínünk. Aztán jött a Mono és összeállt a képlet, aminek eredményéül egy remek hangulatú buli kerekedett. Nekem már onnantól örült az arcom, hogy Ludmilla az új (saját) prodigy bootlegükkel kezdte a szettjét.
-Ludmilla. Tudom, hogy körülhatárolhatatlan, de a breakbeaten belül milyen műfajt képviselsz? Merre tart most a breakbeat illetve a house zene?
-Breakbeaten belül szinte mindent szeretek, kivéve a kommerszebb és a bassline breakbeat vonalat, és a raggamuffinos témákat sem kedvelem. : ) Imádom a progressive breakbeatet/house-t, és az elektrós témákat is. Amúgy átformálódni látszik a stílus. Köszönhető ez annak, hogy a progresszív és a négynegyedes stílusok is egyre inkább kacsingatnak az elektrósabb, törtebb hangzás-felé.
-Hogyan kezdődött és, hogy sikerült így befutnod a magyar undurground köztudatba (szerencse, tehetség, szervezés…) Magánéletben van valami "polgári" állásod? Menedzsment áll mögötted, vagy te szervezed életed?
-Nagyon kell akarni, félszívvel nem lehet csinálni semmit professzionálisan. Az életem maximálisan a zenéről szól, nem férne bele más. Nincsen menedzsmentem.
-Hogyan dolgozol, milyen a hangzása a zenédnek, analóg technikával megvalósulhatna-e ugyanez?
-Zenéink megvalósítása során teljes mértékben digitális-technikákat veszünk igénybe, hiszen ezen rendszerek képezik az általunk követett breakbeat-stílus alappilléreit: minden egyes zenei elem egyéni ízlésünk szerint formálódik, majd digitálisan úton átkeverve nyeri el végső hangzását. Egy gyakorlati példával élve: az, hogy mitől működik egy dal fellépéseinken, rengeteg hangzási,- és struktúrális elemből fonódik össze, amit digitális úton lényegesen egyszerűbben korrigálhatunk/variálhatunk utólagosan a stúdióban.
-Milyen zenék várhatók a jövőben a Beatman&Ludmilla párostól? Terveztek zenéket más stílusban is?
-Nem merem megjósolni, mit hoz a jövő, hiszen sokféle stílusjegy keretei között alkotunk és rengeteg impulzus befolyásolja az aktuális érzelmeinket, de az elsődleges stílusjegyek, úgymint melódia- és táncorientáltság biztosan a megmaradnak, legyen szó szomorú progressive breakbeatről, vagy egy morci tánczenéről.
Más stílusban alkotás? Persze. Épp most kezdtünk el egy Banco De Gaia remixet, ami csupán 100BPM, és rengeteg klasszikus hangszer: hegedű, zongora, csengettyűk, pizzikátók stb. fonják át egymást az elektronikus textúrákon. Mindketten nagyon rajongunk a klasszikus zenéért és igyekszünk egy komplex dolgot létrehozni az elektronikus zenével való keresztezéssel, ahogy ez a Couldn't Sleep esetében is történt.
Akkor vagyunk elégedettek, amikor azt a reakciót kapjuk, hogy még így sem tudnánk letagadni, hogy a mi gyermekünk a dal, annyira jellegzetesen Beatman&Ludmilla-s.
-Mire vagy eddig a legbüszkébb, amit sikerült elérned?
-Mindig az aktuális sikerekre, hiszen azok élnek bennem a legintenzívebben. Persze ha egy régi dalt kér/dícsér a közönség fellépéseken, akkor is egy mélyről előtörő bizsergés fog el, hogy sikeresen eljutott a közönséghez a dal mondanivalója.
-Tervek,megjelenések a jövőben?
-Most jelent meg a 'Couldn't Sleep' a kanadai-angol illetőségű Aurium Recordings-nál. (www.auriumrecordings.com) A kiadó egy igazi progresszív-darázsfészek: olyan nagy nevekkel dolgozott ezidáig mint Ozgur Can, Max Graham, Benz and MD, Santiago Nino. Félelmetesen maximalisták minden téren: gyönyörű cover artok, és a világ minden tájára szervesen kiható disztribúcióval rendelkeznek, óriási reményeket támasztanak a megjelenéshez, hiszen az eredeti verzióval olyan dj-k kezdték szettjeiket, mint Sasha, John Digweed, vagy a görög származáső G-Pal.A lemez másik oldalán lévő remixhez eleinte két név is felmerült a Way Out West és a Shiloh-testvérek személyében, végül Shiloh-ék készítettek egy tőlük is újszerű electro-átértelmezést, ami elmondásuk,- és szerintünk is az eddigi legjobb remixük. A nyár és az ősz nagyon húzós producerkedéssel / fellépésekkel telt: télen várható még a Nine Inch Nails-nek készített 'Only' remixünk,- és egy vokális progressive breakbeat, a 'New Day', amit a Positiva-nak, vagy a Bedrock-nak szánunk.A bulik legugrálósabb 'bootleg'-jei a 'Wake the f*ck up' és a 'Right Here Right Now' még olyan frissek, hogy jelen pillanatban kezdtünk el kiadásban gondolkozni.
Hozzászólások