6,9 a Richter-skálán

2017. 05. 07. 19:58 - Szádeczky-Kardoss Klára/filmtekercs
Egy élvhajhász apa a múltból, egy mániákusan féltékeny feleség, egy gerontofil egyetemista, végül egy bizonytalan színész, aki végre főszerepet kapott egy musicalben, és már kész is a katasztrófa, nem kell ide földrengés...

A 6,9 a Richter-skálán című filmben felbukkan egy élvhajhász apa a múltból, egy mániákusan féltékeny feleség, egy gerontofil egyetemista, végül egy bizonytalan színész, aki végre főszerepet kapott egy musicalben, és már kész is a katasztrófa, nem kell ide földrengés.

Nae Caranfil (Közelebb a Holdhoz, A többi néma csend, Filantrópia, avagy emberbaráti szeretet) népszerű román rendező legújabb alkotása nélkülözi a tőle megszokott drámai felhangot. A színtiszta humor mellett kötelezi el magát, bebizonyítva, hogy a depresszión is lehet jól szórakozni, ha ügyesen közelítik meg. Nem földrengetően nevettető, de a rekeszizmunk talán kicsit megrázkódik. A rendező ugyan apokaliptikus vígjátékot szeretett volna, de inkább lett a karaktereknek köszönhetően pszichológiai móka.

6,9 a Richter-skálán

Tonynak (Laurentiu Bãnescu), a lassan középkorú román színésznek, aki egyhangúan tengeti napjait munkanélküli feleségével, Kittyvel (Maria Obertin), egy nap alatt a feje tetejére áll az élete. Nem elég, hogy a Bukarestet megrázó enyhe földrengéstől a férfinak visszatérő rémálma lesz, és az, hogy az új lakásuk lesz a végzetük, amiért omlásveszélyes házba költöztek, hanem még a gyerekkora óta nem látott apja is beállít.

Az idős úr (Teodor Corban), aki nagykanállal habzsolja az életet és a nőket is, szöges ellentéte visszahúzódó, melankolikus és szelíd fiának, akit hamar manipulációs játékai sűrűjébe tud rántani. Pillanatok alatt kitúrja otthonából Tonyt, és még jobban elmérgesíti viszonyát betegesen féltékeny és depressziós feleségével. Ha ez nem lenne elég, még a színházi előadás sem áll a legfényesebben. Hogy játszhatná el a hősszerelmes Orpheuszt, aki alászáll az alvilágba szerelméért, ha a saját feleségétől próbál éppen megszabadulni? De kinek lenne kedve dalolászni, ha a fejére eshet egy kő, ha az asszony elviselhetetlen hárpia, az apja pedig úgy viselkedik, mint egy zabolátlan gyerek?

Caranfil hamar megteremt egy szórakoztató, bár nem túl egyedi alaphelyzetet, amelyben a problémák egymást szülik, a szereplők egyre feszültebben igyekeznek alkalmazkodni a romló körülményekhez, amíg a játékmester ravaszul rángatja a szálakat kedve szerint. Valóság, álom és színház különös keveréke a történet, ahol a főhős kisebb nagyobb sikerekkel igyekszik a másik „világokban” tapasztalt élményeit hasznosítani az igazi életében. Orpheusz és Euridiké szerelme, a közelgő földrengés átélése és a családon belüli problémák finoman érezhetően összefonódnak. A mitológiai szerelem perzselésének hiányát, a vészhelyzetekben hozott döntéseket mind jelnek érzékeli, amelyekre ráerősítenek a kollégái és az apja duruzsolása a fülében.

A Magyar Filmalap támogatása révén több magyar is szerepel a stáblistán, igaz, csak a táncosok és háttérszereplők között….

 

 

A cikk folytatása ITT!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Film

Találd meg a helyed!

mai bulik
buli helyek
kocsma/bár
étterem / kávézó / teázó
divat/design-shop
mozi
múzeum / galéria
színház
bubi - közbringa
gyorsétterem
dohánybolt
strand / fürdő / wellness
Az Antropos.hu térképet folyamatosan bővítjük, ha szerinted valami hiányzik róla, akkor ITT üzenhetsz a szerkesztőknek!

Hozzászólások

lap tetejére